Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Γιάννης Αντετοκούνμπο:«Ζω το όνειρό μου...» (φωτο)


ΤΗΣ ΤΖΕΝΗΣ ΓΡΑΒΙΑ

Η ιστορία του Γιάννη Αντετοκούνμπο είναι λίγο- πολύ γνωστή... Για περισσότερα από είκοσι χρόνια η πολυμελής του οικογένεια και κατ' επέκταση εκείνος ήταν ανύπαρκτοι για το ελληνικό κράτος και έδιναν καθημερινά μάχη για την επιβίωσή τους.

Λίγο πριν κλείσει τα δεκαοκτώ η ΕΟΚ κατάφερε με συντονισμένες κινήσεις να εξασφαλίσει σε εκείνον και τον αδελφό του Θανάση την ελληνική ιθαγένεια, η οποία του έδωσε ουσιαστικά το διαβατήριο στο... όνειρο!

Ξαφνικά από το κλειστό του Ζωγράφου (ο Φιλαθλητικός ήταν η ομάδα που άνοιξε πρώτη στα δύο αδέλφια την αγκαλιά της) και από τα Σεπόλια, βρέθηκε στο ντραφτ του ΝΒΑ, καλεσμένος -τι ειρωνεία!- στο πρωθυπουργικό μέγαρο και στη συνέχεια κάτοικος Μιλγουόκι και εκκολαπτόμενος σταρ του ΝΒΑ.


Και παρότι κάποιοι (ελάχιστοι ευτυχώς) αμφισβήτησαν το πόσο Ελληνας είναι (λες και υπάρχει ελληνόμετρο), εκείνος, αν και δεν είχε να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν, τα έκανε όλα... ελληνικά! Πανηγύρισε την επιλογή του στο ντραφτ τυλιγμένος με ελληνική σημαία, στις (αμέτρητες στην άλλη άκρη του Ατλαντικού) συνεντεύξεις του αναφέρεται συνεχώς στην πατρίδα του την Ελλάδα, το παρατσούκλι του είναι «Greek Freak», ενώ όταν πήρε στα χέρια του το εθνικό προσκλητήριο για την Ανδρών δεν μόρφασε αδιάφορα, αλλά... πέταξε τη σκούφια του από τη χαρά του. Και ας είναι -πλέον- ΝΒΑερ και ας έχει να εξασφαλίσει το μέλλον της οικογένειάς του, που υπεραγαπά.

Το «Goal» συνάντησε τον Γιάννη Αντετοκούνμπο στο Καρπενήσι με το ίδιο (ειλικρινές) χαμόγελο που είχε στα δύσκολα χρόνια της παραμονής του στην Ελλάδα, με την ίδια σεμνότητα και το ίδιο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους που μεγάλωσε μαζί. Αλλωστε, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν ξεχνά ούτε φίλους ούτε πατρίδα...

«Είναι τιμή μου...»

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που επιλέγουν να κοιτούν πάντα τη φωτεινή πλευρά της ζωής. Δεν ξεχνά τα όσα έχει βιώσει, αναφέρεται σε αυτά μόνο αν του ζητηθεί και το κάνει με έναν μαγικό τρόπο χωρίς να βγάζει ίχνος πικρίας!

Εστιάζει πάντα στα θετικά και αυτό τον καιρό το μόνο που τον απασχολεί είναι η Εθνική. Πρώτη φορά φόρεσε τη φανέλα, το εθνόσημο στο στήθος πέρυσι με τη Νέων και ήταν: «Μια εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Ενιωσα πολύ περήφανος...». Ακολούθησε η πρώτη του χρονιά στο ΝΒΑ, όπου, αν και ρούκι, έκανε κάτι παραπάνω από αισθητή την παρουσία του, αναγκάζοντας αρκετούς σταρ να μιλήσουν με κολακευτικά λόγια για εκείνον.

Παρ' όλα αυτά, το κεφάλαιο Εθνική Ανδρών πλέον έχει μια εξίσου σημαντική θέση στα όνειρά του. «Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ. Το κλίμα είναι εξαιρετικό. Τα παιδιά όλα είναι εξαιρετικοί χαρακτήρες. Είναι φανταστικά! Πάντα το όνειρό μου ήταν να παίξω στην Εθνική και στο ΝΒΑ. Ζω, λοιπόν, το όνειρό μου και περιμένω με ανυπομονησία το υπόλοιπο της προετοιμασίας. Είναι τιμή μου να είμαι μέλος αυτής της ομάδας».

Θεωρητικά όλα του τα όνειρα έχουν πραγματοποιηθεί, εκείνος, όμως, δεν σταματά να «πλάθει» καινούργια... «Το όνειρό μου είναι να φτάσουμε όσο ψηλότερα γίνεται... Δεν θέλω να πω μεγάλα λόγια και να μιλήσω για μετάλλιο, γιατί είναι σημαντικό να κρατάς πάντα χαμηλούς τόνους».

Αν και ο μικρότερος σε ηλικία, δεν νιώθει κανένα απολύτως άγχος και αυτό οφείλεται και στην περσινή του εμπειρία στο ΝΒΑ. «Σίγουρα με έχει βοηθήσει. Εχω κάποιες εμπειρίες και παραστάσεις από το ΝΒΑ. Στην Εθνική είναι η πρώτη μου φορά και είμαι ο μικρότερος. Ομως, έχω έρθει εδώ για να πάρω όσες περισσότερες παραστάσεις και εμπειρίες μπορώ, να γίνω καλύτερος και να πολεμήσω με όλες μου τις δυνάμεις για την ομάδα».

«Καλά έκανε ο Μπουρούσης!»

Ενδεχομένως κάποιος άλλος στη θέση του να... πουλούσε σταριλίκι. Οχι, όμως, ο Αντετοκούνμπο... Παρότι έχει συναναστραφεί και αγωνιστεί κόντρα στα μεγαλύτερα παγκοσμίως αστέρια του αθλήματος, νιώθει τεράστιο σεβασμό για τους παίκτες της Εθνικής, από τους παλιότερους ως τους νεότερους. Ισως για αυτό δεν ήθελε να «δώσει» τον Γιάννη Μπουρούση, παρότι είναι γνωστό πως κάθε χρόνο φροντίζει να τηρεί σταθερά τις παραδόσεις, υποβάλλοντας σε «αθώα» καψώνια τους νεότερους.

«Οχι, εντάξει, είναι πολύ καλό παιδί. Μέχρι στιγμής δεν μου έχει κάνει πολλά...», σχολίασε έπειτα από σχετική ερώτηση, γελώντας και μετά έσπευσε να... διορθώσει: «Βασικά δεν μου έχει κάνει τίποτα!». Τα φωτογραφικά ντοκουμέντα, όμως, δείχνουν άλλα... Τον σέντερ της Ρεάλ Μαδρίτης να έχει δώσει εντολή στον παίκτη των Μπακς να... πέσει για πους απς! «Ε, ναι... Η αλήθεια είναι ότι με είχε βάλει να κάνω λίγα πους απς, αλλά επειδή είχα χάσει το σουτ. Δίκαια, λοιπόν... Μου το είχε πει πως αν το χάσω δεν θα τη γλιτώσω...»!

Το γενικότερο κλίμα στο Καρπενήσι είναι παρεΐστικο και παρά τον χαμηλών τόνων χαρακτήρα του, ο Αντετοκούνμπο αρχίζει να ξεδιπλώνει και το ταλέντο του ως πειραχτήρι. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως η Εθνική παρέα δεν έχει χημεία μόνο στον χαβαλέ, αλλά και στο παρκέ... «Υπάρχει ήδη χημεία και όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται ακόμη καλύτερη. Ολοι είναι εξαιρετικά παιδιά με ταλέντο».

Οσον αφορά στο αν υπάρχουν διαφορές σε προπονητικό επίπεδο, απάντησε... «Δεν υπάρχουν διαφορές. Ολοι οι προπονητές κάνουν τη δουλειά τους και εγώ από την πλευρά μου προσπαθώ να κάνω ό,τι μου ζητούν. Ο κόουτς Κατσικάρης, όπως και οι άλλοι προπονητές, έχει τη δική του φιλοσοφία και εμείς πρέπει να την κατανοήσουμε και να την ακολουθήσουμε. Νιώθω ότι μου ταιριάζει το παιχνίδι του...».

«Απίστευτος άνθρωπος ο Ζήσης»

Υπό τις... φτερούγες του αρχηγού, Νίκου Ζήση, βρίσκεται ο γκαρντ/φόργουορντ των Μιλγουόκι Μπακς. Οι δυο τους, μάλιστα, μοιράζονται και το ίδιο δωμάτιο στο Καρπενήσι. «Είναι πολύ ωραίο να έχεις συγκάτοικο τον Ζήση. Οχι επειδή είναι ο αρχηγός, αλλά επειδή είναι απίστευτος άνθρωπος. Δεν τον ήξερα πριν προσωπικά, τον γνώρισα τώρα που ήρθα στην Εθνική και είμαι σίγουρος πως θα μάθω πάρα πολλά από εκείνον. Είναι εξαιρετικό παιδί, εξαιρετικός αρχηγός και εξαιρετικός παίκτης. Μου δίνει συνεχώς συμβουλές που αφορούν και τα όσα γίνονται μέσα στις τέσσερις γραμμές του παρκέ αλλά και έξω από αυτές».

http://www.sentragoal.gr/
το είδαμε στο zografou.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom