Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Η 60χρονη ιστορία του "Ράλλυ Ακρόπολις" - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη σημερινή εκκίνηση


Όλα έτοιμα για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2013 με 75 πληρώματα να παίρνουν εκκίνηση, χωρίς (δυστυχώς) τα θεαματικά αυτοκίνητα της κατηγορίας «Sporting» και με τα 60στά γενέθλια του αγώνα να περνούν βουβά με την δικαιολογία της κρίσης.

Σε πείσμα των καιρών και των οικονομικών, κυρίως, προβλημάτων το 12ο Ιστορικό Ακρόπολις ολοκληρώθηκε από την πλευρά της οργάνωσης. Μπορεί να είναι φτωχότερο (αφού λείπει η θεαματική κατηγορία Sporting) όμως παίρνει εκκίνηση. Κάτι που οι διοργανωτές θεωρούν σημαντικό.

Σήμερα Τετάρτη 15 Μαΐου, 75 πληρώματα της κατηγορίας Regularity θα πάρουν εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολις των Αθηνών, στις 18:30 το απόγευμα. Ο αγώνας του 2013 αποτελεί τον 4ο γύρο του «FIA Trophy for Historic Regularity Rallies», και παράλληλα κάθε μια από τις 3 ημέρες του προσμετρά ξεχωριστά για το αντίστοιχο Ελληνικό Πρωτάθλημα.

Όμως ειδικά φέτος που είναι τα γενέθλια των 60 ετών του Ράλλυ Ακρόπολις και η «καρδιά» των φίλων των ιστορικών ράλλυ θα χτυπούσε στους ρυθμούς του εθνικού μας αγώνα σε ολόκληρη την Ευρώπη, η διοργάνωση περιορίστηκε (για τη διαφήμισή του) σε διαφορετικές τελετές εκκίνησης (στη Βερόνα της Ιταλίας και το Βουκουρέστι της Ρουμανίας).

Οι εκκινήσεις αυτές, που διοργανώνονται σε συνεργασία με τις εθνικές λέσχες των αντίστοιχων χωρών, απλά θυμίζουν κάτι από την παράδοση του αγώνα στη δεκαετία του ’50.

Δυστυχώς δεν υπάρχει κατηγορία Sporting και δεν υπάρχει τίποτε που να κινεί το διεθνές ενδιαφέρον που θα έπρεπε να προκαλεί το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Άλλες χώρες «θα σκότωναν για να έχουν μία διοργάνωση αυτής της εμβέλειας και εμείς την περιορίζουμε.

Στις 75 συμμετοχές, που θα ξεκινήσουν τη δοκιμασία κατηγορίας Regularity περιλαμβάνονται οκτώ πληρώματα από το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων οι Πρωταθλητές Ευρώπης του 2012 Joe Reynolds-Iain Tullie και του 2011 Michael Haber-Sebastian Haberl.

Φυσικά το παρών θα δώσουν οι Έλληνες νικητές του 2012 και πρωταθλητές Ευρώπης του 2007 Ιάσωνας Φωτόπουλος-Αριστοτέλης Γεωργίου, ο Πρωταθλητής Ελλάδος 2012 Γιώργος Κίκιζας. Ο φετινός αγώνας που έχει μήκος περίπου 800 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τουλάχιστον 40 χρονομετρήσεις, θα είναι ιδιαίτερα αμφίρροπος, αφού πάνω από τα μισά πληρώματα που συμμετέχουν είναι ικανά για τη νίκη.

Φανταζόμασταν περισσότερο πλούσια (σε πείσμα των καιρών) την φετινή διοργάνωση. Θα θέλαμε την κατηγορία Sporting. Θα θέλαμε όλα τα αυτοκίνητα (Ελληνικών και ξένων ομάδων) που πρωταγωνίστησαν στον Εθνικό μας αγώνα να ενώνονταν με τους οδηγούς τους. Θα θέλαμε το 12ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να είναι θέμα σε όλα τα περιοδικά και sites του εξωτερικού αλλά μάλλον κανέναν δεν ενδιαφέρει αυτό.
πηγή

 Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη σημερινή εκκίνηση
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ σήμερα Τετάρτη λόγω της διεξαγωγής του 12ου «Ράλι Ακρόπολις»

Οι ρυθμίσεις θα ισχύσουν από τις 2 το μεσημέρι έως τις 8 το βράδυ και θα περιλαμβάνουν σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ροβέρτου Γκάλλι στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μητσαίων και του κόμβου Ακροπόλεως και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της.

Η Τροχαία απευθύνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση των οχημάτων τους στην παραπάνω οδό κατά τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα.

Ράλλυ Ακρόπολις 1953-2011 - Οι νικητές

To Ράλλυ Ακρόπολις διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1953 και ήταν ουσιαστικά η εξέλιξη του Ράλλυ ΕΛΠΑ που είχε γίνει το 1952 με νικητή τον Τζόνι Πεσματζόγλου, στο τιμόνι μιας Chevrolet V8. Φυσικά ο αγώνας, αν και διεθνής, ήταν τότε καθαρά ελληνική υπόθεση, με πρώτο νικητή στην ιστορία του τον Nίκο Παπαμιχαήλ με Jaguar XK 120. Σύντομα όμως το ράλλυ τράβηξε το ενδιαφέρον δυνατών ξένων συμμετοχών, με τον Walter Schock να είναι ο πρώτος μη Έλληνας νικητής του αγώνα, τερματίζοντας το 1956 στην πρώτη θέση με μια Mercedes-Benz 300 SL. Το 1956 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, ενώ το 1973 είναι η χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις μπαίνει στο καλαντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Από τότε, δεν έχει διεξαχθεί δύο μόνο φορές: το 1974 και το 2010. Από το 1955 και μετά, ο μόνος Έλληνας που έχει κερδίσει τον εθνικό μας αγώνα είναι ο Άρης Βωβός, το 1995, χρονιά που το Ακρόπολις δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του WRC. Παρά την ξεκάθαρη υπεροχή του τα τελευταία χρόνια, ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb έχει κερδίσει μόνο 2 φορές το ελληνικό ράλλυ. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο αείμνηστος Colin McRae. Ο Σκωτσέζος είχε ανέβει 5 φορές στην πρώτη θέση του βάθρου (’96, ’98, ’00, ’01 και ’02), ακολουθούμενος από τους Carlos Sainz, Walter Rohrl και Miki Biasion που έχουν από 3 νίκες. Στα αυτοκίνητα, η Ford έχει κερδίσει 14 φορές, η Lancia 8 και η Subaru 5. Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε πως ανάμεσα στους νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις είναι και η θρυλική Michele Mouton, το 1982 με Audi Quattro.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ - ΝΙΚΗΤΕΣ 1952-2011
ΡΑΛΛΥΕΤΟΣΟΔΗΓΟΣ - ΣΥΝΟΔΗΓΟΣΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ELPA1952Τζώννυ Πεσμαζόγλου - Nίκος ΠαπαμιχαήλChevrolet V8
1o1953Nίκος Παπαμιχαήλ - Σπύρος ΔημητράκοςJaguar XK 120
2o1954Πέτρος Παπαδόπουλος - Σπύρος Δημητράκος Opel Record
3o1955Τζώννυ Πεσμαζόγλου - M. Παπανδρέου Opel Kapitan
4o1956Walter Schock - Rolf Moll Mercedes 300 SL
5o1957Mr and Mrs Jean EstagerFerrari 250 GT
6o1958Luigi Villoresi - Ciro BasadonaLancia Aurelia GT
7o1959Wolfgang Levy - H. Wancher Auto Union 1000
8o1960Walter Schock - Rolf Moll Mercedes 220 SE
9o1961Erik Carlsson - Walter KarlssonSaab 96
10o1962Eugen Böhringer - Peter LangMercedes 220 SE 
11o1963Eugen Böhringer - Rolf KnollMercedes 300 SE
12o1964Tom Trana - Gunnar ThermaeniusVolvo PV 544
13o1965Carl-Magnus Skogh - ''Tandlkare'' Volvo Amazon
14o1966Bengt Soderstrom - Gunnar Palm Ford Lotus Cortina GT
15o1967Paddy Hopkirk - Ron Grellin BMC Cooper 1275 S
16o1968Roger Clark - Jim PorterFord Escort Twin-Cam
17o1969Pauli Toivonen - Matti Colari Porsche 911 S
18o1970Jean-Luc Therier - Marcel Callewaert Alpine Renault A 110 
19o1971Ove Andersson - Arne HertzAlpine Renault A 110 
20o1972Hakan Lindberg - Helmut Eisendle Fiat 124 Sport Spider
21o1973Jean-Luc Therier - Christian DelferrierAlpine Renault A 110 
1974Ο αγώνας δεν έγινε λόγω πετρελαϊκής κρίσης
22o1975Walter Rohrl - Jochen Berger Opel Ascona RS
23o1976Harry Kallstrom - Claes-Goran AnderssonDatsun Violet 160 J
24o1977Bjorn Waldegaard - Hans Thorszelius Ford Escort RS 1800
25o1978Walter Röhrl - Christian Geistdörfer Fiat 131 Abarth 
26o1979Bjorn Waldegaard - Hans ThorszeliusFord Escort RS
27o1980Ari Vatanen - David Richards Ford Escort RS
28o1981Ari Vatanen - David RichardsFord Escort RS
29o1982Ms Michele Mouton - Ms Fabrizia Pons Audi Quattro
30o1983Walter Röhrl - Christian GeistdörferLancia Rally 037
31o1984Stig Blomqvist - Bjorn CederbergAudi Quattro
32o1985Timo Salonen - Seppo HaarjannePeugeot 205 T16
33o1986Juha Kankkunen - Juha PiironenPeugeot 205 T16 E2
34o1987Markku Alen - Ilkka KiivimakiLancia Delta HF 4WD
35o1988Miki Biasion - Tiziano SivieroLancia Delta HF Integrale
36o1989Miki Biasion - Tiziano SivieroLancia Delta HF Integrale
37o1990Carlos Sainz - Luis MoyaToyota Celica GT4
38o1991Juha Kankkunen - Juha PiironenLancia Delta HF Integrale 
39o1992Didier Auriol  - Bernard OccelliLancia Delta HF Integrale
40o1993Miki Biasion - Tiziano Siviero Ford Escort RS Cosworth 
41o1994Carlos Sainz - Luis Moya Subaru Impreza 555
42o1995Αρης Βωβός - Kώστας ΣτεφανήςLancia Delta HF Integrale
43o1996Colin McRae - Derek RingerSubaru Impreza 555
44o1997Carlos Sainz - Luis Moya Ford Escort WRC
45o1998Colin McRae - Nicky Grist Subaru Impreza WRC
46o1999Richard Burns - Robert Reid Subaru Impreza WRC 99
47o2000Colin McRae - Nicky GristFord Focus WRC
48o2001Colin McRae - Nicky GristFord Focus RS WRC 01
49o2002Colin McRae - Nicky Grist Ford Focus RS WRC 02
50o2003Markko Martin - Michael Park Ford Focus RS WRC 03
51o2004Peter Solberg - Philip Mills Subaru Impreza WRC 04
52o2005Sébastien Loeb - Daniel ElenaCitroen Xsara WRC
53o2006Marcus Grönholm - Timo RautiainenFord Focus RS WRC 06
54o2007Marcus Grönholm - Timo Rautiainen Ford Focus RS WRC 06
55o2008Sebastien Loeb - Daniel ElenaCitroen C4 WRC
56o2009Mikko Hirvonen - Jarmo LehtinenFord Focus RS WRC 09
2010Ο αγώνας δεν έγινε λόγω οικονομικής κρίσης
57o2011Sebastien Ogier - Julien IngrassiaCitroen DS3 WRC

58ο          2012      Σεμπάστιαν Λεμπ                     Citroen

Νικητές του "Ράλλυ Ακρόπολις" 2012 
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ, κατέκτησε την πρωτιά στο Ράλι Ακρόπολις.Ο Γάλλος οδηγός της Σιτροέν κατέκτησε για τρίτη φορά στην καριέρα του το Ράλι Ακρόπολις (2005 και 2008) και έφθασε τις 71 συνολικά νίκες. Δεύτερος ήταν ο Φινλανδός «ομόσταυλος» του στη Σιτροέν Μίκο Χιρβόνεν και τρίτος ο Φινλανδός Γιάρι Μάτα Λάτβαλα της Φορντ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom